DCP - komunikaty

DCP - komunikaty
Jeśli chcesz być informowany
o nowościach, wpisz swój e-mail.




DCP - komunikaty


DCP - komunikaty

DIECEZJALNE

CENTRUM PIELGRZYMOWANIA

IM. JANA PAWŁA II

UL. PAPIESKA 10

33-340 STARY SĄCZ

NR konta:

PKO BP Nowy Sącz

26 1020 3453 0000 8102 0059 2246


Regulamin

 

Miejscem zakwaterowania wszystkich uczestników są pola namiotowe na terenie Centrum Pielgrzymowania - osobne dla dziewcząt i osobne dla chłopców – trzeba mieć własny namiot i sprzęt biwakowy (materac, śpiwór...). W dniu rozpoczęcia zgłaszamy się do punktu informacyjnego przy Ołtarzu Papieskim.

Osoby niepełnoletnie mające ukończone 15 lat mogą brać udział tylko w ramach zgłoszonych grup organizowanych przez parafie, szkoły itp. oraz muszą posiadać pisemną zgodę rodziców na udział w spotkaniu którą dają kierownikowi grupy. Każda grupa musi mieć kierownika i opiekunów - jeżeli są w niej osoby niepełnoletnie (1 na 10-ciu uczestników).

Kierownik grupy:

  • zgłasza grupę na PDM – karta zgłoszenia jest tutaj
  • zadba o ubezpieczenie NW dla uczestników – mają szkolne ubezpieczenie, lub można ubezpieczyć w dniu rozpoczęcia PDM po przyjęciu grupy
  • ustala z opiekunami ich obowiązki wobec uczestników
  • razem z ze swoją grupą uczestniczy w PDM
  • zadba o transparent swojej grupy
  • zadba o przygotowanie prezentacji grupy


Opłata za udział w PDM jest ofiarą, która częściowo pokrywa koszty spotkania i wynosi 55 zł od osoby - trzeba ją wpłacić wraz ze zgłoszeniem lub według ustalenia z biurem DCP (ta ofiara pokrywa ok. połowę kosztów - posiłki, toalety i autobusy).

Kierownicy i opiekunowie grup organizowanych przez instytucje nie mają obowiązku ponoszenia kosztów udziału w spotkaniu (Karta zgłoszenia na PDM z pieczątką instytucji).

Program ogólnie obejmuje:

  • Wtorek – Służby - przygotowanie bazy do spotkania
  • Środa – Uczestnicy - przyjazd, zakwaterowanie, rozpoczęcie.
  • Czwartek, piątek – Spotkania tematyczne w grupach, pielgrzymka, spotkania z gośćmi
  • Sobota – Wycieczka w góry
  • Niedziela – Zakończenie, rozpoczyna się festiwal zespołów muzycznych
  • Codziennie – Koncerty, liturgia,


Każda grupa biorąca udział w PDM musi przedstawić swoją prezentację. W dowolny artystycznie sposób, najlepiej żartobliwy trzeba przedstawić wszystkim swoją charakterystykę czyli coś na wesoło o sobie.

Podczas spotkania w kaplicy jest stała adoracja Najświętszego Sakramentu, każdy indywidualnie będzie miał możliwość udziału w niej. Tam będzie sprawowany sakrament pokuty.

Sobota to dzień wędrówki dla wszystkich, wybraną trasę kierownik grupy zgłasza w punkcie informacyjnym w piątek do godziny 18:00.

Każdy uczestnik w dniu przyjazdu musi być zgłoszony w Punkcie Informacyjnym przez kierownika grupy lub osobiście gdzie otrzyma:

  • Miejsce pod namiot
  • Regulamin pola namiotowego
  • Plakietkę – identyfikator
  • Śpiewnik
  • Wszelkie potrzebne informacje


Pełne uczestnictwo obejmuje:

  • Zakwaterowanie
  • Dojazd na początek trasy wędrówki w poniedziałek
  • Przewodników na trasy górskie
  • Opiekę medyczną przez cały czas trwania PDM
  • Udział w nabożeństwach, spotkaniach i koncertach
  • Częściowe wyżywienie:
    • Środa - kolacja: chleb i herbata
    • Czwartek – śniadanie i kolacja: chleb i herbata, obiad: gorące danie
    • Piątek - śniadanie: chleb i herbata, obiad: gorące danie
    • Sobota – śniadanie: chleb i herbata, obiadokolacja: gorące danie
    • Niedziela – śniadanie: chleb i herbata, obiad: gorące danie, kolacja i poniedziałkowe śniadanie - chleb i herbata
    • Następne dni – 3x wrzątek


Podczas PDM nie ma możliwości realizacji własnego programu – własny program można mieć na dni po spotkaniu.

Ponieważ czekają nas warunki turystyczno - pielgrzymkowe każdy uczestnik musi mieć podstawowy sprzęt turystyczny:

  • Namiot i to co potrzebne do biwaku.
  • Śpiwór
  • Materac
  • Latarkę
  • Jedzenie (coś do chleba i herbaty)
  • Dowód tożsamości
  • W przypadku szczególnych dolegliwości - osobiste leki
  • Własny kubek na herbatę...
  • Niezbędnik (łyżka, widelec...)


Warto także mieć:

  • Notatnik
  • Zestaw śpiewników
  • Instrumenty muzyczne
  • Transparent, banner
  • Pismo Święte
  • Modlitewnik


Nie można:

  • Planować noclegów koedukacyjnych we wspólnych namiotach
  • Spożywać alkoholu w żadnej postaci
  • Używać papierosów, narkotyków...
  • Oddalać się od grupy bez zgody swojego kierownika grupy
  • Kąpać się w rzekach itp...
  • Zostawać w namiocie lub na polu namiotowym w czasie gdy wszyscy biorą udział w nabożeństwach, koncertach...


Wszystkich uczestników PDM obowiązuje noszenie identyfikatorów oraz strój odpowiedni do czasu i miejsca. Osoby duchowne obowiązuje odpowiedni strój duchowny.

Program Papieskich Dni Młodych kończy się 28.06.2009 – w niedzielę po obiedzie, ale zapraszamy aby pozostać do poniedziałku na festiwal zespołów muzycznych. Będzie to muzyczna kontynuacja spotkania, podczas której znajdzie się więcej czasu dla ludzi poznanych na PDM.

Zachęcamy także aby po zakończeniu PDM pozostać kilka dni dłużej w Starym Sączu i na ten czas zaplanować własny program - indywidualne wycieczki w góry, czy zwiedzanie okolic. Dla wszystkich chętnych pole namiotowe (gratis) pozostaje czynne z całym wyposażeniem, można tez liczyć na darmowy wrzątek.


wstecz